Bijna kerst! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sandra - WaarBenJij.nu Bijna kerst! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sandra - WaarBenJij.nu

Bijna kerst!

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

18 December 2016 | Spanje, Barcelona

Nog een weekje en het is alweer kerst. Ik kan het bijna niet geloven!

Ondanks de kerstversiering in elke buurt en op werk, heb ik totaal niet het idee dat het bijna kerst is. Ik werd zojuist nog gestoken door een mug en het is minimaal 8 graden buiten.
In Nederland zal het wel even wennen zijn aan de kou maar ik heb super veel zin om iedereen weer te zien!

Op dit moment zit ik trouwens in mijn eigen appartement die ik deel met William. Op 10 november hadden we eindelijk getekend en dezelfde avond hebben we alle spullen verhuist. Het weekend is William meteen naar Frankrijk gegaan om zijn spullen te halen.
Ik ben naar de Ikea gegaan en heb in het weekend al mijn spullen uitgepakt zodat ik eindelijk niet meer uit mijn koffer hoefde te leven.

Het appartement heeft 3 slaapkamers, een woonkamer, aparte wc en goede keuken en badkamer. Verder een groot balkon met een super mooi uitzicht. Het voldoet dus zeker aan al mijn wensen.

Internet regelen was weer lastig, we hadden een maatschappij gevonden die goedkoop was maar alleen telefonisch te bereiken is. Toen er wat mis ging met het mobiele telefoon abonnement die we erbij hadden genomen, leverde dit flink wat frustratie op. Mijn Spaans is beter dan dat van William maar aan de telefoon blijft het super moeilijk. Als je geluk had probeerde de persoon aan de telefoon je wel echt te helpen maar er zaten ook mensen bij die er geen zin in hadden.
Uiteindelijk heeft een vriend van William dit abonnement maar afgezegd. Hier heb ik alleen nooit een confirmatie van ontvangen, dus ik hoop maar dat het goed komt.

Met mijn knie gaat het niet altijd even goed. Ik moet er nog steeds veel rekening mee houden en een balans vinden tussen genoeg trainen en teveel trainen. Naar de fysiotherapeut ga ik niet graag hier omdat zijn masseer techniek te pijnlijk is. Gelukkig is hij ook behulpzaam via whatsapp en mag ik binnenkort even langskomen voor een check up zonder kosten.
Het liefste had ik mijn revalidatie zeker in Nederland gedaan, daar had ik toch wel een stuk meer vertrouwen in, maar toch ben ik nog steeds blij met mijn keus.

Het leven in Barcelona bevalt mij nog steeds super goed. Ik doe veel leuke dingen buiten werk en leer ook steeds meer mensen kennen. Op dit moment heb ik een collega in de buurt wonen en nu fietsen we elke ochtend gezellig samen naar werk! Fietsen naar werk blijft genieten, ondanks de luchtvervuiling hier.

Al met al, denk ik dat ik een goede keus gemaakt heb. Nu alleen nog beter Spaans leren en dan zal alles een stuk makkelijker verlopen.

Liefs,
Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 19043

Voorgaande reizen:

21 December 2015 - 21 December 2015

Nederland

10 November 2014 - 01 November 2015

Barcelona

03 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

01 Oktober 2016 - 30 November -0001

Terug voor een nieuw begin

Landen bezocht: