Een half jaar later - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sandra - WaarBenJij.nu Een half jaar later - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sandra - WaarBenJij.nu

Een half jaar later

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

23 Juli 2017 | Spanje, Barcelona

Hi,

Ik weet dat het al weer even geleden is en dat betekend ook weer dat er veel gebeurd is.

Vorige keer gaf ik nog aan dat ik alleen wilde wonen, nu is dat iets anders gelopen dan ik verwacht had.
Een eigen huis vinden was ontzettend moeilijk.
Ik heb bij appartementen gekeken die bijna perfect leken maar dan toch weer belangrijke minpunten hadden. Geen raam in de slaapkamer en dan ook nog op de begaande grond, leek mij toch wat tricky.
Na weer een ruzie met William kreeg ik een berichtje van Sophie, mijn nieuwe collega en vriendin, zij gaf aan dat wij in het huis van de vriendin van haar vader konden wonen!
De stap was snel gemaakt en nu woon ik alweer 1,5 maand samen. Ik heb mijn half jaar contract uitgezeten en we hebben nu iemand gevonden die de plek in mijn contract met William kan overnemen.
Het geregel is helaas nog niet voorbij, maar dat moet deze maand nog wel lukken.

Het weekend van 28 mei zijn we verhuisd naar ons nieuwe appartement in de buurt Sarria. Dit is een behoorlijk luxe buurt naast een winkelcentrum L'ille. Het huis is oud maar wel erg leuk!
Sophie is net zo gek van katten als ik, dus toen ik naar Nederland ging 3 weken later heb ik Fleurtje meegenomen.
Een spannende reis, vooral als je dag ervoor nog een aanval van buikgriep kreeg, maar het was helemaal gelukt.
Fleurtje is nu ook behoorlijk gewend, in het begin lag ze constant onder mijn bed, maar dat is gelukkig nu verleden tijd.

Het huis waar wij nu in wonen, huren wij onder van de vriendin van de vader van Sophie. Dit betekend dat wij hier eigenlijk illegaal wonen. Nu is dit op zich niet zo een heel groot probleem, maar doordat er wat is veranderd in hun situatie willen ze het liefst van dit huis af.
Dit betekend helaas dat ik dus weer moet verhuizen en dat ik deze keer wel echt alleen ga wonen.

Naast alle gedoe met de huizen heb ik mij het afgelopen half jaar wel weer goed vermaakt!

Het weer is geweldig, de zon schijnt bijna elke dag en ik ben al veel op het strand geweest.
Een hoogtepunt afgelopen weekend was Barcelona Beach Festival. Een feest op het strand met grote dj's waaronder Armin van Buuren en Hardwell. Kygo was er ook, maar dat is absoluut geen goede dj voor een festival. Gelukkig maakte de andere dj's het helemaal goed waardoor ik een leuke dag/nacht gehad heb!

Verder heb ik afgelopen donderdag weer gevoetbald voor de tweede keer in 2 jaar! Voorzichtig blijf ik natuurlijk wel, ook met beachvolleybal wat ik soms speel, maar het gaat weer!
Helaas blijft mijn knie nog wel pijnlijk en heb ik geleerd van mijn fysio in Nederland dat er toch een spier niet echt ontwikkeld is. Ik zal dan ook moeten blijven trainen.
Gelukkig woon ik nu vrij ver weg van alles, dus fiets beweging krijgt mijn knie nu voldoende. Elke dag fiets ik zeker een uur en soms wel meer.

Hopelijk kan ik snel weer schrijven met positief nieuws over een appartement.

Veel liefs,
Sandra


  • 24 Juli 2017 - 11:59

    Maarten:

    Haai Sandra,

    Fijn om weer watvanje te lezen. Hopelijk hebben we gauw weer tijd om in het echt via Skype te praten, voor nu ben ik weer een beetje op de hoogte.

    Thnx

    xxx MRTN!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 19060

Voorgaande reizen:

21 December 2015 - 21 December 2015

Nederland

10 November 2014 - 01 November 2015

Barcelona

03 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

01 Oktober 2016 - 30 November -0001

Terug voor een nieuw begin

Landen bezocht: