Zozo - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Sandra - WaarBenJij.nu Zozo - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Sandra - WaarBenJij.nu

Zozo

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

10 Juni 2014 | Portugal, Lissabon

Hoi hoi!
Het is alweer een maand verder maar er is veel gebeurd heb veel gezien!

Om te beginnen bij het begin is 3 mei, de dag dat ik 1,5 uur in de tandartsstoel lag of 2 gaten te vullen, minder goed begin! Maar deze dag kwam Lieselot ook naar Lissabon voor een week en zijn we die avond en vele avonden daarna uit eten geweest en wezen stappen.
Lekker gedanst, gelachen en gedronken en zondag naar Out Jazz geweest, een festival hier die tot september blijft op verschillende locaties. Niet met Jazz muziek zoals ik in eerste instantie dacht maar met van alles waar je heerlijk op kan dansen of lekker van kan genieten op het gras.
Gelukkig was het ook heerlijk weer dus hebben we op zaterdag ook nog kunnen ontspannen op het strand en in de avond lekker uit eten in Alfama. Een gedeelte in Lissabon die ik nog niet gezien had terwijl het er super gezellig uit ziet! Het zijn straatjes, versierd met vrolijke slingers en binnenplaatsjes en restaurantjes om te eten.

Spijtig genoeg was ik na deze week feesten en genieten goed ziek geworden..
Net voordat papa en mama naar Porto kwamen kreeg ik de meest verschrikkelijke keelpijn wat zorgde dat ik niet meer kon praten, eten of drinken. Kortom, ik was mijzelf niet meer!
Werken met koorts en weinig slapen was niet zo fijn dus toch nog ziek gemeld de dag voordat ik op vakantie ging en donderdag naar de dokter geweest.
Bij de dokter was het ook een geval apart, mijn dokter zit op de 2e verdieping dus ik ging daar heen, vervolgens werd ik daar verwezen naar de 1e verdieping (zusterpost) daar keken ze naar me en verwezen ze me naar de 4e verdieping zodat ik daar na 2 uur wachten weer naar de 1e verdieping werd gestuurd! Daar kreeg ik dan een penicilline prik zodat ik snel beter werd.
Vervolgens lekker 2,5 uur in de trein naar Porto!
Porto was leuk, ondanks mijn ziek zijn en het feit dat ik geen eens sangria kon drinken hebben we het toch leuk gehad. Vrijdag even de stad verkent en met een bootje onder de bruggen door gegaan.
Zaterdag heerlijk op het strand ontspannen en zondag in het park.
Tevens kon ik daar ook eindelijk weer voor het eerst slikken zonder pijn en was dat een goede afsluiter van de vakantie.

Die week erop weer vol op aan het werk en een paar keer afgesproken met Niels.
Vrijdag alweer vertrokken naar de 2e vakantie namelijk naar Noord Portugal. Samen met Shakira en op zaterdag samen met Joanna en Rosanne hebben we Braga verkent. Er was een Roemeens festival dus er was genoeg te zien. We konden bij Joanna logeren en zij heeft ons ook alle goede plekken van de stad laten zien en buiten de stad de waterlift, 1 van de enige nog werkende in de wereld geloof ik. Een karretje die verbonden is aan een 2e kar met een kabel en door middel van water trekt de 1 de andere omhoog, gebruik maken van zwaartekracht, heel leuk!
Verder is het meest aparte wat we daar gezien hebben de Magic Road, dit is een weg die afloopt maar op het moment dat je de auto in zijn vrij zet onderop dan rij je terug omhoog!
Hele ervaring en ontzettend leuk om mee te maken.
Zondag zijn we door gegaan naar Guimarães en nadat we een beetje rond gekeken hadden besloten we om in de avond terug te gaan naar Braga om daar een hostel te pakken.
Onze koffers konden we bij een café laten waardoor we lekker de vrijheid hadden om een kabellift te pakken en het uitzicht te bekijken.
Maandag hebben we een auto gehuurd en zijn we afgereisd naar Gerez, natuurgebied met veel watervallen en mooie uitzichten. Heerlijk zo de vrijheid met de auto!
Dinsdag hebben we afgesloten met Viana de Castello, over dit plaatsje zijn liefdes liedjes geschreven dus het zal heel romantisch moeten zijn. Helaas zat het weer niet helemaal mee en zijn we met regen vertrokken terug naar het hostel.

Na een lange rit met de trein was het heerlijk om thuis te zijn, jammer genoeg geen strandweer deze dagen maar ik had leuk gezelschap. Samen met Niels heb ik de dagen gekaart, gewandeld en gekookt.
Het weekend sloten we af met wat feestjes, vrijdag het afscheid van Nick en verjaardag van Bella.
Gezellig thuis bij hun wat drinken en kletsen.
Zaterdag lekker gesurft en genoten van het weer, in de avond een BBQ van werk.
Laatste dag van de vakantie was Rock in Rio, Jessie J en Justin Timberlake bekijken en ontzettend kou kleumen! De temperatuurverschillen zijn ontzettend groot hier, in de middag kun je in korte broek lopen maar in de avond het liefst 3 truien.
Helaas had ik mij daar niet zo best op voorbereid, maar verder hebben we lekker genoten van de muziek en de gezelligheid met de mensen.

Hierna begon er eigenlijk weer een normale week, maar die werd een stuk drukker dan de bedoeling.
Maandag met Niels gegeten, dinsdag uit eten met Peter en collega’s en woensdag weer! Peter is vanuit Teleperformance Maasstricht gekomen om eens te zien hoe wij het deden en vakantie te vieren. Ik had regelmatig telefonisch contact met hem dus was leuk om hem ook in het echt te zien haha.
Donderdag ben ik naar de Ikea geweest, niet mijn favorieten bezigheid maar was wel fijn om wat spullen te kunnen halen! Hierna ook nog even naar een uitzichtpunt geweest en de vrienden van Niels leren kennen. Hier vrijdag mee gegeten, gedronken en gestapt. Zaterdag park en weer de stad in geweest en zondag heerlijk dagje strand.
Pinkster maandag bijgekomen samen met Niels 

Zo dit is wel mijn langste verslag denk ik, maar heb ook zoveel gedaan! Zal het na deze maand weer wat rustiger aan doen maar zal heel wat keren nog naar het strand gaan, het weer word gelukkig alleen maar beter dus kan niet wachten!

Liefs, Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 November 2014

Nieuw begin

16 September 2014

Jaar Lissabon

26 Augustus 2014

Bijna alweer een jaar hier!

18 Juli 2014

Zomer!

10 Juni 2014

Zozo
Sandra

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 19048

Voorgaande reizen:

21 December 2015 - 21 December 2015

Nederland

10 November 2014 - 01 November 2015

Barcelona

03 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

01 Oktober 2016 - 30 November -0001

Terug voor een nieuw begin

Landen bezocht: