Zomer! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Sandra - WaarBenJij.nu Zomer! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Sandra - WaarBenJij.nu

Zomer!

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

18 Juli 2014 | Portugal, Lissabon

Joe!

Zo zijn we weer een maand verder en heb ik vakantie gehad en ben ik veel naar het strand geweest.
Geprobeerd naar verschillende stranden te gaan zodat ik niet elke keer hetzelfde zie, zo ben ik bij Carcavelos geweest, Estoril en daarna wat stranden in Algarve!

Vanaf 21 juni ging mijn vakantie in voor een week Albufeira met Meriam, lekker ontspannen, wat rond kijken en vooral niet aan werk denken.
Met de trein naar Alufeira was ongeveer 3,5 uur, ik had helaas de stoptrein dus het voelde als een flink lange tijd. Hierna met 2 verschillende bussen aangekomen bij het appartement waar Meriam al een half uur aan het wachten was.
Het appartement viel behoorlijk tegen, nadat we in het donker met onze koffers heel wat trappen af zijn gegaan kwamen we uit bij de kelder..
Behoorlijke tegenvaller dus direct terug gegaan en gevraagd of het mogelijk was om een andere kamer te krijgen, de jongen kon het niet regelen maar als we in de ochtend terug zouden komen dan zouden we het kunnen regelen.
Nacht met muggen, rumoerige buren en een echt kelder gevoel maar de volgende ochtend een upgrade kunnen krijgen naar een kamer met zeezicht!
Op 22 juni was ook de verjaardag van mijn kleine nichtje Evi, 2 jaar alweer geworden! Super jammer dat ik daar niet bij was.
Maandag hebben we Albufeira bekeken, er is een oud gedeelte en nieuwe gedeelte waarbij het oude gedeelte een stuk gezelliger is.
Op nieuw Albufeira heb je de strip en daar was ons appartement ook in de buurt maar hier kwamen veel jongeren vanaf een jaar of 16 dus daar voelde we ons iets te oud voor.
Oud Albufeira had een stuk meer gezelligheid en leukere winkeltjes om lekker rond te kijken.
Dinsdag zijn we wat andere plekken gaan kijken door middel van een bustrip met een groep oude mensen. Maar we hebben wel Silves, Monchique, Sagres en Lagos gezien.
Sagres was het einde van Europa en super mooi om te zien.
Vervolgens hebben we eigenlijk de rest van de dagen op het strand gelegen en balkon gezeten.
Jammer dat Meriam na onze bus trip ziek is geworden dus van uitgaan is niet veel gekomen maar daardoor zijn we allebei wel goed bijgeslapen!
Zaterdag was het einde van de vakantie en ik had geluk met de sneltrein op de terugweg alleen mijn stoel zat verkeerd om, dus nadat ik kei ziek op de grond heb gehangen en gevraagd voor een andere plek kon ik uiteindelijk zitten bij de 1e klas. Super fijn.
Heerlijk om na een week Niels weer te zien, hij kwam mij ophalen van het station en ik had hem heel erg gemist dus was super fijn hem te zien!

Verder heb ik deze maand ook veel tijd doorgebracht bij Marques de Pombal, dit is een plek waar ze een groot scherm hebben neergezet voor een grasveld zodat iedereen kon genieten van het voetbal.
Super leuk om daar met Nederlanders te zitten en samen een feestje te vieren bij elke winst!
Daar heb ik natuurlijk ook België gesupporterd samen met Niels.

Zaterdag 5 juli waren de meest spannende wedstrijden omdat er een kans was dat Nederland en België tegen elkaar zouden gaan moeten, dit is hem helaas voor België niet geworden.
Hierna feest van Teleperformance, zomerfeest in een strand tent in Oeiras. Niet erg makkelijk te bereiken maar met 4 mensen in een taxi best goed te doen!

Het weekend van 12 juli zijn we op een road trip gegaan, Niels, Lorenz en ik op naar de Algarve.
In het wild gekampeerd en hele mooie stranden gezien!
Onze tent stond in Benagil op een rustige locatie en 5 minuten lopen van het strand.
Zaterdag zijn we naar Praia Marinja geweest de hele dag en hebben hier heerlijk ontspannen en gespeelt. In de avond voetbal gekeken en gegeten in Portimao.
De laatste dag hebben we doorgebracht op Praia Carvalho tot een uur of 3 zodat we daarna weer op tijd terug waren in Lissabon voor de finale van het WK.
Hier was een klif waar je af kon duiken van ongeveer 5 meter hoog en nadat ik het genoeg mensen had zien doen moest ik ook het ook proberen.
Toen ik bovenop stond durfde ik eigenlijk echt niet meer, maar toch gedaan! Het duurde vet lang voordat je het water raakte dus het was echt hoog!

Maandag helaas weer aan het werk en nu weer bijna weekend!
Volgend weekend ga ik samen met Niels een weekendje surfen georganiseerd door de mensen waar ik ook mijn surflessen volg. Ben reuze benieuwd!

Liefs,
Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 November 2014

Nieuw begin

16 September 2014

Jaar Lissabon

26 Augustus 2014

Bijna alweer een jaar hier!

18 Juli 2014

Zomer!

10 Juni 2014

Zozo
Sandra

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 19054

Voorgaande reizen:

21 December 2015 - 21 December 2015

Nederland

10 November 2014 - 01 November 2015

Barcelona

03 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

01 Oktober 2016 - 30 November -0001

Terug voor een nieuw begin

Landen bezocht: