Aanslag Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sandra - WaarBenJij.nu Aanslag Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sandra - WaarBenJij.nu

Aanslag Barcelona

Door: Sandra van Rijt

Blijf op de hoogte en volg Sandra

19 Augustus 2017 | Spanje, Barcelona

Het leven gaat weer door, geen vrienden van mij zijn gewond geraakt, maar toch doet het toch iets.

Afgelopen donderdag rond 17.00 rijd een busje in op mensen op de Ramblas. Het nieuws komt snel binnen, een collega liep net richting de Ramblas toen hij iedereen zag wegrennen en deelde dit op onze groepsapp.

Vanaf dat moment begonnen filmpjes voorbij te komen van mensen die gewond op de grond lagen en de paniek die erna uitbrak.
Veilig op werk keek ik ernaar, met het kippenvel op mijn armen.
Vanuit alle kanten ontving ik berichtjes met vragen of ik veilig was en of ik mensen kende die daar waren.
Ik om mij heen allemaal mensen hun familie bellen om te zeggen dat ze veilig zijn.
Toch had ik op dit moment totaal nog geen angst gevoelens of misschien wist ik gewoon even niet hoe ik mij moest voelen.

Deze week waren de feesten in Gracia begonnen en de planning was om hierheen te gaan, maar deze werden afgelast.
Toch ben ik met Thomas erheen gegaan om te kijken en op straat leek er eigenlijk weinig aan de hand te zijn.
De bestuurder van het busje was op dit moment niet gepakt en toen ik in Gracia liep sloeg de angst opeens toe.
Ik dacht aan de aanslag in Londen waar mannen met messen random mensen neerstaken.
Dit gevoel ebde gelukkig snel weg en ik ben gewoon samen met Thomas wat gaan eten alsof er niets aan de hand was. Op de achtergrond stond wel een tv aan met het nieuws en via de groepsapp van werk werden we toch nog geupdate.

Vrijdag ben ik rustig naar werk gefietst en was er niets aan de hand eigenlijk. Op werk aangekomen stonden er wel opeens 3 politie auto's en extra beveiliging.
Later op de dag hoorde ik dat er in de spullen van de terrorist papieren waren gevonden met plannen om een winkelcentrum aan te vallen.
Dit verklaarde al de politie.
De dag verliep rustig en pas toen ik laat in de avond naar huis toe fietste merkte ik dat deze aanslag toch invloed heeft gehad.
Ik kwam langs een plek waar ze met 4 politie auto's stonden en ze op zoek leken naar iets. Dit linkte ik meteen aan de aanslag.
Later op de weg zag ik mensen die aangehouden werden en met de politie spraken, weer dacht ik aan de terroristen.

Ik ben niet bang, maar het heeft toch wat met mij gedaan.
Op zich is dit denk ik wel logisch en zal het elke dag wel minder worden.

Ik zal gewoon blijven genieten, het weer is goed, Fleurtje de kat heeft het naar haar zin en het appartement is bijna helemaal voor mij!

Dikke knuffel,
Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 19049

Voorgaande reizen:

21 December 2015 - 21 December 2015

Nederland

10 November 2014 - 01 November 2015

Barcelona

03 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

01 Oktober 2016 - 30 November -0001

Terug voor een nieuw begin

Landen bezocht: