De tijd staat stil, maar gaat toch door. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sandra - WaarBenJij.nu De tijd staat stil, maar gaat toch door. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sandra - WaarBenJij.nu

De tijd staat stil, maar gaat toch door.

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

29 Maart 2020 | Spanje, Barcelona

De tijd staat stil, maar gaat toch door.

Ik ben bang, niet voor Corona, maar voor de eenzaamheid.
Het lijkt erop dat ik nu helemaal niet meer naar kantoor mag, nu begrijp ik dit besluit wel, maar vind ik het toch erg moeilijk om geen spontane sociale contacten meer te hebben.

Aan de ene kant mag ik niet klagen, ik heb internet, een computer, een telefoon, ik ben gezond en ik heb eten in huis. Het contact met mensen is zo gelegd.
Echter voel ik altijd een drempel om iemand te bellen, het is toch minder gemakkelijk dan een spontaan gesprek te hebben met collega’s of om met iemand af te spreken.
Tijdens zo een video gesprek ‘moet’ je vaak praten en dat haalt het spontane zo weg.
Daarnaast ben ik gewoon iemand die moet bewegen. Het fietsen naar werk was voor mij echt een gelukzalig moment, zelf in de regen. Gewoon het gevoel dat je beweegt, frisse lucht krijgt en wat ziet.

Nu zit ik vaak op social media om mijn tijd te verdoen. Niet om iets te posten, want dat doe ik vrijwel nooit, maar gewoon om te kijken wat andere mensen doen in hun lock down.
Dit kan mij soms wel opvrolijken, zien hoe andere mensen ermee om gaan. De concerten die worden gegeven vanaf balkons zijn ook echt briljant!
Maar natuurlijk heb ik ook nog veel mensen uit Nederland op social media. Het is lastig om niet gefrustreerd te raken als ik zie wat zij nog allemaal kunnen doen en dat er desondanks nog zoveel door veel mensen geklaagd wordt.
Als je helemaal niet meer naar buiten kan zonder reden, dan geeft dit toch een ander gevoel.

Dit weekend is het heerlijk weer. Ik heb heerlijk genoten van de zon, maar begin nu weer de nood aan beweging te voelen. Ik kan mijn vuilnis weg brengen om op z’n minst even buiten te komen.
Daarnaast heb ik nog genoeg dingen te doen in huis, maar hier heb ik gewoon even geen zin in.
Gisteren heb ik wel voor het eerst eens weer wat gebakken, zandkoekjes, zoals vroeger!
Verder had ik gisteren nog een hele mooie film gezien, ‘All the bright places’, zeker een aanrader.
Het is dus zeker wel waar dat deze lock down niet alleen slecht is, ik vermaak mij op zich wel maar vind het gewoon moeilijk.

Laten we zien hoe het de komende weken verder loopt!
Ik zal altijd proberen om mij te blijven focussen op het positieve, maar het is eerlijk gezegd gewoon niet altijd even makkelijk.

Liefs.
Sandra

  • 29 Maart 2020 - 14:13

    Jacqueline :

    Meisje toch, ik leef met je mee (op afstand). Wat kan ik goed begrijpen dat het moeilijk voor je is. Zeker ook omdat jij toch iemand bent die van veel sociale contacten houdt en graag sportief bezig bent. Ja in Nederland wordt geklaagd, maar wij hebben nog vrijheid, vrijheid om naar buiten te gaan, vrijheid die jij zo mist. '
    Ik weet dat ook jij er wel doorheen komt, maar wat zou ik je graag helpen hierbij.
    Dikke knuffel van mij, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 19085

Voorgaande reizen:

21 December 2015 - 21 December 2015

Nederland

10 November 2014 - 01 November 2015

Barcelona

03 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

01 Oktober 2016 - 30 November -0001

Terug voor een nieuw begin

Landen bezocht: