Bijna alweer een jaar hier! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Sandra - WaarBenJij.nu Bijna alweer een jaar hier! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Sandra - WaarBenJij.nu

Bijna alweer een jaar hier!

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

26 Augustus 2014 | Portugal, Lissabon

Hoi hoi!

Het mooie weer is gelukkig aangebleven afgelopen maand en het weekend van 26 juli zijn Niels en ik een weekend gaan surfen.
De eerste keer voor Niels en in tegenstelling tot wat ik verwacht had lukte het hem om te staan.
We werden netjes opgehaald op vrijdagavond en reden met een tussenstop in Setubal door naar Arrifana dit is in de Algarve. Het idee van de surftrip is om een groep mensen te leren surfen en te laten genieten van de omgeving daar. Helaas hadden er vrij weinig mensen aangemeld en omdat er een speciaal feest was dit weekend betekende dit dat ze hun vrienden uitgenodigd hadden.
Dus uiteindelijk waren we met 3 mensen die betaalden en de rest vrienden.
Zaterdag was het dan ook de bedoeling om vroeg op te staan en dan te gaan surfen maar omdat het zo gezellig was met hun vrienden hebben we wel behoorlijk moeten wachten. Uiteindelijk alsnog lang genoeg op het strand doorgebracht want was behoorlijk verbrand.
In de avond naar het visserfeestje gegaan, voor 10 euro kocht je hier een mok, speciaal ontworpen voor dit feest en deze kon je de hele avond bijvullen.
Toen we eindelijk naar bed konden bleek dat ik toch iets te veel verbrand was waardoor ik last had van de bijwerkingen van een zonnesteek. Weinig geslapen en de volgende ochtend behoorlijk beroerd, maar na een koude douche voelde ik me al stukken beter gelukkig!
Zondag ochtend nog even gesurft maar het ging niet zo makkelijk want de golven werkte niet erg mee. Maar blijft nog steeds ontzettend leuk om te doen.
Daarna weer de lange reis terug naar huis met een korte tussenstop op een mooie plek waar we even een broodje konden eten.
Thuis gekomen met een half zand en behoorlijk toe aan weekend.

Ondertussen ook minder nieuws gekregen over mij oma waardoor ik het erg moeilijk vond om in Portugal te zitten. Ze blijkt kanker te hebben die uitgezaaid is waardoor je dan begint te twijfelen hoelang ze nog heeft. Met die reden heb ik ook direct een vlucht geboekt en heb ik haar en mijn opa verrast op 23 augustus. De verrassing was ontzettend geslaagd en ik was meteen erbij op de verjaardag van mijn opa. Gelukkig gaat het nu ook wel goed en lijken de medicijnen aan te slaan.
Zo voelt het toch wel een stuk geruster!

Op 9 augustus heb ik ook weer iets meegemaakt, we zijn namelijk met Fabio, Shakira, Niels en ik naar de overkant gegaan en hebben daar naar stierenvechten gekeken.
Dit bleek eerlijk gezegd behoorlijk tegen te vallen. Ze laten een stier los in een kleine soort arena en dan kan iedereen hierin om deze stier boos te maken. Uiteindelijk zijn dit allemaal bange jongens die al wegrennen als de stier naar ze kijkt, al moet ik zeggen dat dit ook wel een enorm mooi beest was en je niet door deze op de hoorns genomen wilt worden maar toch.
Verder was hier omheen wel een feestje gebouwd met goedkope drank en eten dus we hebben ons prima vermaakt.

Met Shakira haar verjaardag hebben we er ook nog een feestje van gemaakt, eerst op vrijdag lekker naar het strand geweest en in de avond kwam haar vriend Fabio met een enorme taart en champagne. De volgende avond met een grote groep uit eten geweest bij een restaurant waar we een lekker menu hadden met drank inbegrepen, dus de sangria kannen gingen hard en het eten was ook goed te doen dus was een leuke avond!

Nu nog een week Nederland en Belgie in het vooruitzicht samen met Niels, ik heb er ontzettend zin in! Vanaf 11 oktober zullen we daar zijn en elkaar vrienden en familie leren kennen.
Ik ben reuze benieuwd!

Liefs, Sandra

  • 28 Augustus 2014 - 00:39

    Maarten:

    Was dat stierenvechten alleen maar met die "stoere" jongens en geen echte stierenvechters? Ik zie het trouwens wel helemaal voor me, buiten de arena een grote bek en een natte broek als die stier kijkt :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lissabon

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 November 2014

Nieuw begin

16 September 2014

Jaar Lissabon

26 Augustus 2014

Bijna alweer een jaar hier!

18 Juli 2014

Zomer!

10 Juni 2014

Zozo
Sandra

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 19073

Voorgaande reizen:

21 December 2015 - 21 December 2015

Nederland

10 November 2014 - 01 November 2015

Barcelona

03 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

01 Oktober 2016 - 30 November -0001

Terug voor een nieuw begin

Landen bezocht: