De lente komt eraan! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sandra - WaarBenJij.nu De lente komt eraan! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sandra - WaarBenJij.nu

De lente komt eraan!

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

30 Maart 2015 | Spanje, Barcelona

Hoi hoi!

Het is alweer een tijd geleden dus dit zal wel weer een lang verslag worden!

Wonen hier bevalt nog steeds harstikke goed! Mijn ouders zijn ondertussen op bezoek geweest en het was ontzettend gezellig.
Nog meer van de stad gezien en Niels en ik blijven ook ontdekken.
Langzamerhand leren we ook wat restaurantjes kennen waaronder het restaurant waar de vriend van Niels nu werkt.
Gilda is een Belgisch restaurant met Belgische specialiteiten. Op 7 februari heb ik er samen met Niels gegeten en heerlijk genoten.

Toen mijn ouders kwamen 26 februari hebben we ook daar gegeten.
Verder zijn we naar Park Guell, Monjuïc, Placa España, strand, werk (Torre Agbar) en naar Tibidabo geweest.
Vermoeiend maar wel ontzettend leuk en ook onze rust genomen in de avond en lekker gekaart.
Het afscheid is altijd lastig maar gelukkig zag ik ze binnen een maand weer in Nederland, dat maakt het wat dragelijker.

Het weekend van 7 maart ben ik met vrienden/collega´s naar Andorra geweest. Zomaar voor het eerst gesnowboard.
Dit was wel een hele ervaring met veel vallen en opstaan.
Leuk om een keer te doen maar nadat ik zo hard gevallen was dat ik er last van bleef hebben, was ik er wel klaar mee.
Wel een super toffe ervaring en ontzettend mooi daar, heb nog nooit zoveel sneeuw gezien!

We willen echt wel een tijdje blijven en zijn nu bezig met huisjes kijken. Mijn spullen uit Nederland wilde ik over verhuizen en ik heb nu een super tof aanbod van Henry en Maarten gehad. Zij willen met een busje komen en mijn spullen meenemen.
Niels en ik zijn dus al naar huizen wezen kijken maar kregen te horen dat we eigenlijk veel te vroeg waren.
Maar er is wat dat betreft keuze genoeg maar de kosten van de eerste maand zijn wel echt heel erg hoog.
Via een agency moet je de eerste maand: 2 maanden huur als borg betalen, de agency 10% van een jaar huur betalen, IVA, ITP (geen idee wat dat allemaal is) maar voor een appartement van 695 euro per maand betekende dat voor de eerste maand: €3112,-
Behoorlijke lading geld dus we zullen hier goed moeten sparen.

Helaas hielpen ze hier niet mee en werd Niels zijn telefoon gestolen in het weekend van 14 maart.
De dag erna werd niet veel beter want toen we besloten even naar het park te gaan, kwamen we er na het sluiten van de deur achter dat de sleutels nog binnen lagen... De huisbaas bleek niet in de stad te zijn dus uiteindelijk hebben we 6 uur buiten doorgebracht zonder al te veel geld.
Gelukkig hadden we genoeg speelgoed (voetbal en frisbee) en kwamen we zo wel in contact met de locale mensen.
Super tof om zo een beetje Spaans te praten, al blijft het natuurlijk wel moeilijk. Maar ik heb elke maandag nog Spaanse les en ik probeer het gewoon te spreken zodat het hopelijk beter word.
Bij deze Spaanse les leer je alleen de basis kennis van de taal maar mis je soms het leren van belangrijkere zaken.
Als we een meer woorden en werkwoorden leerden zullen we eerder een gesprek kunnen voeren, maar dat gebeurd helaas totaal niet.

Het weekend van 20 maart is Niels voor een vriendenweekend naar de Ardennen gegaan en ik naar Nederland.
Heerlijk om de kleintjes weer te zien en Evi herkende mij nog steeds gelukkig! Veel tijd met mijn familie doorgebracht en zaterdag avond gezellig met mijn vrienden.

Zoals de titel al zei, de lente komt eraan. Er zijn helaas nog veel regenachtige dagen maar de zonnige dagen zijn er steeds meer!
Heerlijk om dan naar het park en het strand te gaan. Het park bij Arc de Triomf blijft echt een aanrader. Het is vrij druk maar er is altijd wat te zien en ontzettend gezellig.

Zoals je ziet vermaak ik mij nog wel en doe ik nog zoveel mogelijk leuk dingen. Mijn verjaardag is nu in het vooruitzicht, dus dat is ook leuk.
Verder komt Iris, een meisje wat ik in Lissabon heb leren kennen langs. Lekker een paar dagen op stap in de stad en bijkletsen, heb er zin in!
En over iets meer dan een maand komen Petra en Dennis langs, kan niet wachten om ze de stad te laten zien!
Genoeg om naar uit te kijken en om binnekort weer over te schrijven.

Liefs,
Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 19115

Voorgaande reizen:

21 December 2015 - 21 December 2015

Nederland

10 November 2014 - 01 November 2015

Barcelona

03 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

01 Oktober 2016 - 30 November -0001

Terug voor een nieuw begin

Landen bezocht: