Van net herfst naar bijna kerst! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sandra - WaarBenJij.nu Van net herfst naar bijna kerst! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sandra - WaarBenJij.nu

Van net herfst naar bijna kerst!

Blijf op de hoogte en volg Sandra

10 December 2017 | Spanje, Barcelona

Hoi hoi!

Ondanks dat het feit dat het hier overdag nog heerlijk is in de zon, is de herfst toch echt begonnen!
De temperaturen lopen terug tot 6 graden 's nachts en mijn huis is nou niet bepaald geïsoleerd dus dat voel je wel.
De ramen zijn zelfs blijkbaar zo slecht, dat het bij een heftige regenbui binnen kan regenen!
Gelukkig regent het niet zo vaak zo hard, maar in die bui zat ik zelf helaas ook met een regenjas die niet regendicht was...
Ik had zelfs een laagje water in mijn rugzak, dus dat was geen klein buitje.

Na het referendum is er best veel veranderd.
Toen mama hier was, was er precies een Spaanse demonstratie en dat was super gezellig. De Spaanse demonstraties vind ik ook minder erg dan die van de Catalanen omdat die vaak op het fietspad in de weg lopen.
De Catalanen demonstreren ook veel meer.
Er was op een zeker moment een demonstratie geweest met kaarsen en hierdoor was het voor mij niet mogelijk om met de bus naar huis te komen want die hele straat was afgezet.
De volgende dag was de straat weer afgezet omdat er overal kaarsvet lag...

Ik heb mij er nu wel wat meer in verdiept en begrijp nu de Catalanen toch ook wel beter. Zij hebben gevraagd om te praten maar dit verzoek werd alleen maar afgewezen. Dus toen hebben ze maar acties genomen.

De tijd vliegt voorbij en bovenstaand stukje had ik alweer een tijdje geleden geschreven maar niet gepost.

Kerst komt steeds dichterbij en ik heb super veel zin om naar Nederland te gaan en iedereen weer te zien! Een deel heb ik al een half jaar niet gezien en dat is toch wel erg lang!

Ik heb een nieuwe mensen leren kennen en nieuwe vrienden gemaakt. Op dit moment kan ik zeggen dat ik echt gelukkig ben.
Mijn leven is nog niet perfect en ik blijf stiekem toch bang dat ik weer een tegenslag krijg, maar ik probeer te genieten van elk moment.
Samen met Fleurtje de kat heb ik nu een best goed leven opgebouwd. Zij is ook veel gelukkiger heb ik het idee en als ze het koud heeft dan kruipt ze gewoon onder de dekens of bij mij op schoot.
Mijn Spaans gaat met hele kleine beetjes vooruit door meer te spreken en minder bang te zijn om te falen.
De meeste Spanjaarden zijn ook super lief, ze zeggen altijd dat mijn Spaans goed is waardoor de onzekerheid minder wordt.

Ik ga maar eens wat eten, lunchtijd :)

Liefs,
Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 19111

Voorgaande reizen:

21 December 2015 - 21 December 2015

Nederland

10 November 2014 - 01 November 2015

Barcelona

03 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

01 Oktober 2016 - 30 November -0001

Terug voor een nieuw begin

Landen bezocht: