Maandje verder - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sandra - WaarBenJij.nu Maandje verder - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sandra - WaarBenJij.nu

Maandje verder

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

05 November 2016 | Spanje, Barcelona

Hoi hoi,

Het is nu alweer een maand verder en ik heb goede en slechte momenten gehad.

Een appartement vinden viel mij behoorlijk tegen. Het plan om met Thomas samen te wonen kwam helaas te vervallen. Nadat ik zag hoe lastig het was om iets voor mijzelf te vinden, besloot ik samen met mijn collega William uit de training om samen met hem wat te zoeken.

Dat zoeken naar appartementen is hier erg lastig omdat er teveel zoekende mensen zijn en te weinig appartementen. Als je het geluk hebt om een appartement te bezoeken na werk dan wordt je vaak al gebeld tussen de middag omdat iemand anders het appartement al genomen heeft.
Dus om een kans te hebben op een appartement moesten we onze pauzes gaan gebruiken.

Nu was het eindelijk gelukt om een appartement te bezoeken en te reserveren. We hebben een aanbetaling gedaan van €300,- en moesten vervolgens wachten tot de eigenaren onze papieren goed keurden. Dit bleek weer niet zo makkelijk te gaan als we hoopten want de eigenaren waren niet blij met het feit dat we een tijdelijk contract hebben.
Op een gegeven moment kwamen ze met het voorstel dat wij 4 maanden huur (€3100,-) op een bankaccount moesten zetten als extra naast de 2 maanden borg, 1 maand agency fee etc.
Als we het appartement zouden nemen moeten we namelijk al €3500,- de eerste maand betalen.
We waren het hier niet mee eens en hebben dit laten weten waardoor we nu een beter aanbod hebben gekregen.

Al dit gedoe had ik niet van te voren ingecalculeerd dus toen Shakira kwam 27 oktober was ik blij met Thomas zijn aanbod dat we daar konden slapen. Het idee was van te voren natuurlijk dat ik iets had op het moment dat zij aankwam, maar dat is helaas wat anders gelopen.
Vervolgens had ik mijn Airbnb maar tot 29 oktober en moest ik dus nodig een kamer ergens anders vinden.
Dit is gelukkig wel gelukt want ik zit nu niet op straat maar terug in mijn oude appartement die ik samen met Niels had.
Heel erg gek om hier terug te zijn met alle herinneringen die hier aan vast zitten. Maar ik ben blij dat ik ergens terecht kon.

Het weekend met Shakira was erg gezellig, we hebben veel plekken bezocht en het was heerlijk weer! Jammer dat ik alleen nog wel veel rekening moet houden met mijn knie want die is snel overbelast. Maar gelukkig is die niet meer zo dik en merk ik wel vooruitgang.

Al met al is er nog wel veel meer gebeurd maar dan wordt het wel een lang verslag.
Ik hoop volgende keer te schrijven met goed nieuws over het appartement! Zal de hoop nog niet opgeven 

Liefs,
Sandra

  • 21 November 2016 - 20:06

    Yvonne:

    Wat een gedoe allemaal weer Sandra. Balen. Maar inderdaad: Don't give up, 'cause you have friends
    You're not beaten yet enz. :).

    Ik ben benieuwd naar het vervolg...
    Knuffels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Actief sinds 03 Sept. 2013
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 19062

Voorgaande reizen:

21 December 2015 - 21 December 2015

Nederland

10 November 2014 - 01 November 2015

Barcelona

03 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

01 Oktober 2016 - 30 November -0001

Terug voor een nieuw begin

Landen bezocht: